3 min. czytania

Franczyzy w 2021 roku - jakimi warto się zainteresować?

Autor
Krzysztof Swoboda
Opublikowano
03 09 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Rynek franczyz wciąż uchodzi w naszym kraju za atrakcyjny. Dla wielu osób jest to idealny pomysł na biznes, gdzie część formalno-prawna przedsięwzięcia będzie prowadzona przez właściciela marki. Jakim firmom warto dać szansę w 2021 roku?

Czym cechuje się franczyza?

W dużym skrócie rzecz ujmując, jest to prowadzenie firmy pod brandem już funkcjonującej firmy. Po podpisaniu umowy właściciel dostarcza nam całe swoje know-how. Można tu wskazać na przykład na zaplecze logistyczne. Kolejnym takim elementem może być na przykład księgowość.

Różne firmy różnie podchodzą do kwestii finansowych. Czasem wymagany jest wkład własny na poziomie przekraczającym nawet milion złotych. Nie brakuje jednak ofert, gdzie sklep pod szyldem danej marki możemy poprowadzić już za kilkanaście tysięcy złotych.

Od kilku lat w Polsce działają też firmy, które mają bardzo niski próg wejścia. Niekiedy jest to nawet kilka tysięcy złotych, a czasem zdarza się, że niektóre firmy oferują swoją franczyzę za darmo, bez wkładu początkowego. Widać więc dość jasno, że jest to bardzo zdywersyfikowany rynek, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.

Czy warto inwestować we franczyzę?

Zdania na temat tego, czy warto wchodzić we franczyzę, są podzielone. Wiele zależy od sytuacji na rynku. Jeśli chcemy na przykład otworzyć sklep spożywczy lub taki z elektroniką użytkową, gdzie polaryzacja jest dość duża, to jest to opcja, nad którą na pewno warto się zastanowić.

Jeśli zaś chcemy na przykład tworzyć lokalny serwis internetowy czy budować agencję PR lub internetową telewizję, to bez wątpienia nie jest to konieczne. Co więcej, takich franczyz jest na rynku niedużo, co pokazuje, że większość przedsiębiorców woli działać po swojemu, budując markę od zera.

Wybrane propozycje franczyz na 2021 rok

Wytypowaliśmy dla Was kilka ciekawych franczyz, które mają niski próg wejścia, a jednocześnie wiele wskazuje na to, że sieć ich punktów już niebawem będzie coraz bardziej rozpoznawalna. Pamiętajmy o tym, że potencjał franczyzy zwykle rośnie wprost proporcjonalnie do rozpoznawalności danej sieci. Im jest ona większa, tym więcej możemy na niej "ugrać".

DepilConcept. Nie jest to nowa firma. Pierwszy punkt powstał już dekadę temu, w 2011 roku. Jest to podmiot działający w sektorze depilacji, która stopniowo zdobywa sobie coraz większą popularność wśród kobiet w całej Polsce. Próg wejścia wynosi około stu tysięcy złotych.

Genius. To szkoła językowa działająca online. Pandemia COVID-19 dość jednoznacznie pokazała, że to właśnie ten model edukacji ma przed sobą wielką przyszłość, bo z założenia jest o wiele bardziej odporny na kolejne lockdowny i obostrzenia niż tradycyjne szkoły.

Bafra Kebab. To jedna z dynamicznie rozwijających się sieci kebabów. Mimo tego, że dania te nie są w Polsce już żadną nowością, to na dobre zakorzeniły się w naszej kulturze. Wiele osób raz na jakiś czas wybiera się "na kebsa", co pokazuje, że wciąż jest zapotrzebowanie na takie usługi.

Coffee Shop Poland. To nowa sieć, która bazuje na legalnych w naszym kraju produktach z konopi przemysłowej. Polacy powoli poznają dobroczynne właściwości tej rośliny, dlatego też nie powinno dziwić, że zainteresowanie punktami, gdzie można kupić legalne produkty konopne, wciąż rośnie.

Pakersi. Rynek przesyłek kurierskich w naszym kraju wciąż rozwija się dynamicznie. Wiele wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości trend nie wyhamuje. Pakersi to franczyza, która pełnymi garściami czerpie z tego rozwiązania. Zasady są proste, a - przy dobrej organizacji pracy - zyski również powinny być dla franczyzobiorców zadowalające.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Skuteczne rozwiązywanie problemów w przedsiębiorstwie

W organizacji napotykanie wyzwań i ich skuteczne rozwiązywanie to umiejętność, którą nie każdy posiada. Zwłaszcza gdy mówimy o…
05 03 24

Minimalna pensja nie ochroni przed komornikiem?

Minimalna pensja stała się skuteczną ochroną przed egzekucją komorniczą. Zdaniem komorników - tak skuteczną, że nie pozwala na…
minimalna pensja

Jak zoptymalizować proces wysyłki w biznesie?

W czasach, kiedy każda sekunda liczy się w dostarczaniu produktów do klienta, sprawnie działający proces wysyłki jest niezbędny.…

Czy folder reklamowy to dobra forma promocji firmy i marki?

Czy folder reklamowy nadal może konkurować z dynamicznym światem marketingu cyfrowego. Czy to nadal skuteczna forma dotarcia do…

Rynek produktów bez opakowania notuje ogromne wzrosty. Ciekawy pomysł na biznes?

Rynek produktów bez opakowania notuje wzrosty. Bez pudełek sprzedaje się dziś nie tylko kaszę, ryż czy makaron ale…
produkty bez opakowania
07 02 24

Żabka poza Polską. Stworzy sklepy stacjonarne za granicą?

Żabka planuje ekspansję za granicą. Pierwszym krokiem jest nowa jednostka. Utworzona właśnie Żabka International ma zajmować się rozwojem…
żabka

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier