Z tego artykułu dowiesz się:

Pandemia pokazała, że ucieczka w cyfrowe kanały sprzedaży jest racjonalnym pomysłem dla wielu przedsiębiorców. Ale jak rozwinąć handel w sieci? Niezłą pomocą mogą być dwa darmowe narzędzia od Google.

Jak rozwinąć handel w sieci – od czego zacząć?

Na początek kilka liczb, na które zresztą powołuje się Google. Po pierwsze e-commerce od początku problemów z koronawirusem, czyli od 2020 roku urósł w naszym kraju o 42 procent. Po drugie, aż trzy czwarte internautów znad Wisły, z mniejszą lub większą regularnością kupuje coś w internecie. Wreszcie po trzecie, pandemia, lockdowny i coraz większa skłonność do „zdalnej aktywności” zmieniła nasze podejście do zakupów. Stąd częste pytanie, które zadają sobie mniejsi i więksi przedsiębiorcy – jak rozwinąć handel w sieci?

Aby odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości, konieczne jest zrozumienie całego procesu. Trzeba wiedzieć, jakie są potrzeby i zachowania internetowych klientów. Jeśli mamy już wiedzę na ten temat, należy skutecznie na nie odpowiedzieć. Jeśli to potrafimy, możemy z optymizmem patrzeć na swój biznes. Tu jednak ważna uwaga – warto skorzystać z narzędzi, które w tej nowej rzeczywistości pomogą nam znaleźć swoje miejsce.

CZYTAJ TAKŻE: Chcesz sprzedawać więcej w sklepie internetowym? Wprowadź odroczone płatności

Darmowe narzędzia od Google dla e-commerce

I tutaj pojawia się Google, który oferuje sprzedającym w sieci dwa darmowe narzędzia: Grow my Store oraz Nawigator Wyszukań Lokalnych. Oba dokładnie analizują aktualną widoczność firmy w internecie. Dodatkowo przygotowują raport z podpowiedziami jak rozwinąć handel w sieci.

Google staje się więc globalnym korepetytorem zarówno dla wchodzących elektroniczny biznes jak i tych, którzy już w nim działają. Czy warto? Jeśli zadajemy sobie pytanie „jak rozwinąć handel w sieci?”, prawdopodobnie znajdziemy w ten sposób zestaw podpowiedzi. Niewykluczone, że nasza konkurencja już z nich korzysta… Produkt jest darmowy, więc w sumie, czemu nie?

Czym jest Grow My Store?

Google zachwala to narzędzie dwoma przymiotnikami: „bezpłatne” i „proste”. Rolą „Grow my Store” jest pomoc sprzedawcom w poprawieniu jakości obsługi internetowych odbiorców. Jest ona udzielana na zasadzie generowania specjalnego raportu oraz rekomendacji. Co ważne, wszystko opiera się na analizie naszej obecności w sieci.

Jak informuje Google - „narzędzie testuje witryny pod kątem 22 wskaźników, pochodzących z kilku badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów”. W najlepszej sytuacji do testowania tego narzędzia byli przedsiębiorcy z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Francji. Z „Grow My Store” mieli okazję „zaprzyjaźnić się” jako pierwsi i to już w maju 2019, czyli jeszcze przed pandemicznym boomem na cyfrowy handel. Od tego czasu narządzie to było wprowadzane na kolejnych rynkach – teraz także w Polsce. Plusem jest to, że nad Wisłę trafia już zaktualizowana wersja, w której wprowadzono szereg sugestii dotychczasowych użytkowników.

Grow my Store” to nie tylko ocena witryn. To także przewodnik po tym, w jaki sposób poprawić swoją obecność w sieci. Dowiemy się też, jak wypadamy na tle liderów naszej branży. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, skąd bierze się ruch na witrynie.

Szczegóły o Grow my Store można znaleźć tutaj.

Czym jest Nawigator Wyszukiwań Lokalnych?

Musimy przyznać, że najciekawsze zostawiliśmy na koniec. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych to bardzo ciekawe narzędzie, z którym współpraca może pochłonąć bez reszty. Krótko mówiąc – wciąga. Za jego pomocą otrzymujemy spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się nam nie tylko w wyszukiwarce, ale także na Mapach Google. System przeanalizuje profil naszego biznesu i podpowie nam, czego brakuje w naszej wizytówce.

To narzędzie jest dość banalne w użyciu. Nasza przygoda z Nawigatorem rozpoczyna się od wpisania nazwy swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać dokładną analizę obecności firmy w sieci. Jeśli masz ochotę na szybkie darmowe szkolenie, warto spróbować. Więcej na ten temat można poczytać tutaj.

To Cię zainteresuje

Powstaje coraz więcej jednoosobowych firm. Częściej też wznawiane są zawieszone działalności

W pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 80 tys. wniosków dot. założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Tym…
24 05 23

ChatGPT - jak to działa?

ChatGPT to zaawansowany model językowy oparty na sztucznej inteligencji. Jest to potężne narzędzie, które umożliwia interakcję z komputerem…
chat GPT

Składki ZUS im niestraszne. Dlaczego przedsiębiorcy wolą JDG od spółki?

Dlaczego jednoosobowa działalność gospodarcza jest lepsza od spółki? Skąd wśród internetowych guru biznesowych taka niechęć do jednoosobowych działalności…
360ksiegowosc

Jak firmy zamierzają radzić sobie z wysoką inflacją? Mniej podwyżek, więcej kredytów i zwolnień

Dalszego wzrostu inflacji i kosztów prowadzenia działalności – tego obawia się odpowiednio 91% i 72% mikro, małych i…

Uśmiech „made in Turkey”. O co chodzi z nowym trendem na rynku i czy to bezpieczne rozwiązanie?

Ostatnio zrobiła się moda na tzw. turystykę stomatologiczną. Polacy wyjeżdżają np. do Turcji, żeby zafundować sobie hollywoodzki uśmiech.…
turystyka stomatologiczna
09 05 23

Pomysł na biznes – 5 nietypowych pomysłów, które mogą odnieść sukces w 2023 roku

Sklep spożywczy, wypożyczalnia samochodów, usługi fryzjerskie – to wszystko już jest! A gdyby tak zrealizować jakiś oryginalny pomysł…
Pomysł na biznes

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier