Z tego artykułu dowiesz się:

Pandemia pokazała, że ucieczka w cyfrowe kanały sprzedaży jest racjonalnym pomysłem dla wielu przedsiębiorców. Ale jak rozwinąć handel w sieci? Niezłą pomocą mogą być dwa darmowe narzędzia od Google.

Jak rozwinąć handel w sieci – od czego zacząć?

Na początek kilka liczb, na które zresztą powołuje się Google. Po pierwsze e-commerce od początku problemów z koronawirusem, czyli od 2020 roku urósł w naszym kraju o 42 procent. Po drugie, aż trzy czwarte internautów znad Wisły, z mniejszą lub większą regularnością kupuje coś w internecie. Wreszcie po trzecie, pandemia, lockdowny i coraz większa skłonność do „zdalnej aktywności” zmieniła nasze podejście do zakupów. Stąd częste pytanie, które zadają sobie mniejsi i więksi przedsiębiorcy – jak rozwinąć handel w sieci?

Aby odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości, konieczne jest zrozumienie całego procesu. Trzeba wiedzieć, jakie są potrzeby i zachowania internetowych klientów. Jeśli mamy już wiedzę na ten temat, należy skutecznie na nie odpowiedzieć. Jeśli to potrafimy, możemy z optymizmem patrzeć na swój biznes. Tu jednak ważna uwaga – warto skorzystać z narzędzi, które w tej nowej rzeczywistości pomogą nam znaleźć swoje miejsce.

CZYTAJ TAKŻE: Chcesz sprzedawać więcej w sklepie internetowym? Wprowadź odroczone płatności

Darmowe narzędzia od Google dla e-commerce

I tutaj pojawia się Google, który oferuje sprzedającym w sieci dwa darmowe narzędzia: Grow my Store oraz Nawigator Wyszukań Lokalnych. Oba dokładnie analizują aktualną widoczność firmy w internecie. Dodatkowo przygotowują raport z podpowiedziami jak rozwinąć handel w sieci.

Google staje się więc globalnym korepetytorem zarówno dla wchodzących elektroniczny biznes jak i tych, którzy już w nim działają. Czy warto? Jeśli zadajemy sobie pytanie „jak rozwinąć handel w sieci?”, prawdopodobnie znajdziemy w ten sposób zestaw podpowiedzi. Niewykluczone, że nasza konkurencja już z nich korzysta… Produkt jest darmowy, więc w sumie, czemu nie?

Czym jest Grow My Store?

Google zachwala to narzędzie dwoma przymiotnikami: „bezpłatne” i „proste”. Rolą „Grow my Store” jest pomoc sprzedawcom w poprawieniu jakości obsługi internetowych odbiorców. Jest ona udzielana na zasadzie generowania specjalnego raportu oraz rekomendacji. Co ważne, wszystko opiera się na analizie naszej obecności w sieci.

Jak informuje Google - „narzędzie testuje witryny pod kątem 22 wskaźników, pochodzących z kilku badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów”. W najlepszej sytuacji do testowania tego narzędzia byli przedsiębiorcy z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Francji. Z „Grow My Store” mieli okazję „zaprzyjaźnić się” jako pierwsi i to już w maju 2019, czyli jeszcze przed pandemicznym boomem na cyfrowy handel. Od tego czasu narządzie to było wprowadzane na kolejnych rynkach – teraz także w Polsce. Plusem jest to, że nad Wisłę trafia już zaktualizowana wersja, w której wprowadzono szereg sugestii dotychczasowych użytkowników.

Grow my Store” to nie tylko ocena witryn. To także przewodnik po tym, w jaki sposób poprawić swoją obecność w sieci. Dowiemy się też, jak wypadamy na tle liderów naszej branży. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, skąd bierze się ruch na witrynie.

Szczegóły o Grow my Store można znaleźć tutaj.

Czym jest Nawigator Wyszukiwań Lokalnych?

Musimy przyznać, że najciekawsze zostawiliśmy na koniec. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych to bardzo ciekawe narzędzie, z którym współpraca może pochłonąć bez reszty. Krótko mówiąc – wciąga. Za jego pomocą otrzymujemy spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się nam nie tylko w wyszukiwarce, ale także na Mapach Google. System przeanalizuje profil naszego biznesu i podpowie nam, czego brakuje w naszej wizytówce.

To narzędzie jest dość banalne w użyciu. Nasza przygoda z Nawigatorem rozpoczyna się od wpisania nazwy swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać dokładną analizę obecności firmy w sieci. Jeśli masz ochotę na szybkie darmowe szkolenie, warto spróbować. Więcej na ten temat można poczytać tutaj.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

11 06 25

„Zamykam firmę po 11 latach” – dramat mikroprzedsiębiorców przez nowe ceny energii i leasingów

Rosnące koszty energii, leasingów i składek ZUS zmuszają tysiące mikroprzedsiębiorców do zamykania firm. Poznaj prawdziwe historie, dane i…

Kryzysy, które czekają MŚP w 2025 roku. I jak się przed nimi bronić

Z jednej strony rekordowa liczba nowo zakładanych firm, z drugiej – rosnąca fala zamknięć i zawieszeń działalności. Rok…

Sztuczna inteligencja w małej firmie: 7 darmowych (i legalnych) narzędzi AI, które odmienią Twoją codzienność

Jeszcze kilka lat temu na myśl o sztucznej inteligencji widzieliśmy humanoidalne roboty lub hollywoodzkie scenariusze. Dziś AI to…
sztuczna inteligencja

Jak założyć firmę w 2025 roku? Krok po kroku dla początkujących

Jak założyć firmę w 2025 roku? Praktyczny poradnik krok po kroku 1. Dlaczego warto założyć firmę w 2025…
jak zalozyc firme

Rozwiązania omnichannel w e-commerce. Jak zintegrować różne kanały komunikacji?

Coraz więcej klientów oczekuje, że będą mogli kontaktować się z firmą w wygodny dla siebie sposób – przez…
01 04 25

Biznes alkoholowy w sklepie spożywczym – jak zacząć? Analiza rynku, przepisy i porady

Biznes alkoholowy w Polsce. Jak wygląda rynek alkoholowy w Polsce? Biznes alkoholowy to nie lada wyzwanie ale rozpoczęcie…
branża alkoholowa

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier