4 min. czytania

Real-time marketing w praktyce, czyli co robi Lagun w Lidlu

croissant
Autor
Anna Nowakowska
Opublikowano
20 04 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Na bieżąco śledzisz czym żyje świat, kraj albo twoja najbliższa okolica? Świetnie. To wiedza, którą możesz z łatwością wykorzystać podczas promocji swojej firmy. Dowiedz się jak stosować real-time marketing w praktyce.

Nie tylko media społecznościowe, ale i sklepowe półki zalała fala Lagunów. Od paru dni potwory z obcobrzmiącą nazwą robią zawrotną karierę. Były już na drzewie, Pałacu Kultury i Nauki, w wielu reklamach. Pisali o nich Stephen King i Mark Hamill. Teraz goszczą na półkach w Lidlu i sieci Aldi. Jak to możliwe? Tak właśnie działa real-time marketing w praktyce. Ty także możesz zaprosić Laguna do swojego biznesu. Zastanawiasz się jak to zrobić? Najlepiej naturalnie i zabawnie.

CZYTAJ TAKŻE: Dlaczego budowanie społeczności wokół marki się opłaca

Co to jest Lagun

To croissant. Zwykły, niepozorny rogalik z ciasta francuskiego. Obowiązkowy punkt francuskiego śniadania. Maczany w dżemie, popijany sokiem pomarańczowym i kawą podbił serca smakoszy. Jak w takim razie zyskał ogromną popularność? To bardzo zabawne.

Mieszkanka Krakowa, zadzwoniła do działającego się w mieście Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami i poinformowała o niebezpiecznym stworze czającym się na drzewie przy jej oknie. Zaniepokojona kobieta prosiła o pomoc w schwytaniu Laguna. Chodziło jej zapewne o legwana, ale zdenerwowanie wzięło górę i tak oto rozpoczęły się poszukiwania Laguna. Najzabawniejszy jednak w całej tej historii był finał. Otóż po przybyciu pracowników organizacji na miejsce, okazało się, że tajemniczym Lagunem jest croissant, którego zapewne wyrzucił sąsiad z wyższego piętra lub przechodzień. Rogali utknął pomiędzy gałęziami krzaku bzu i zaczął straszyć mieszkańców najbliższej położonych mieszkań. Kobieta była przerażona i jak twierdziła od paru dni w obawie przed niebezpieczeństwem nie otwierała okien.

CZYTAJ TAKŻE: Do Żabki dostał się śpiewająco. Szef „Rośleko” serenadą zaciekawił managera

Promocja z uśmiechem

Zdarzenie nagłośnili przedstawiciele KTOnZ, którzy nie mogli uwierzyć własnym oczom, gdy przybyli z interwencją. Do przywiezionej ze sobą klatki zamiast niecodziennego zwierzęcia mogli włożyć czerstwego rogalika. Cała sytuacja wywołała uśmiech na wielu twarzach, nagłośniły ją media na całym świecie. I dobrze, w dzisiejszych czasach to bardzo ważne i cenne. Każda okazja do nawet chwilowego polepszenia humoru jest na wagę złota. Przyjazny temat, a takim zdecydowanie jest pojawienie się Laguna, to doskonała okazja do zaprezentowania swoich produktów. Musisz tylko zrobić to umiejętnie. Jeśli myślisz, że Lagun zarezerwowany jest tylko dla branży spożywczej jesteś w dużym błędzie. Puść wodze kreatywności i fantazji i działaj.

CZYTAJ TAKŻE: Eksport polskich okien i drzwi rośnie. Pandemia im nie straszna

Real-time marketing w praktyce

Sytuacja gospodarcza nie jest najlepsza. Wiele firm musi liczyć każdy grosz. By zachować dotychczasowe miejsca pracy była potrzeba obcięcia dodatkowych kosztów. Pierwsze na liście znalazły się inwestycje w marketing. Jeśli opisana sytuacja pasuje do sytuacji, w której znalazła się twój biznes musisz znaleźć sposób, by brak albo zmniejszenie środków na promocję nie odbiło się w raportach dotyczących sprzedaży oferowanych przez ciebie towarów.

Co z tego, że masz dobry produkt, skoro nie umiesz go sprzedać? Żeby mieć z czego opłacić rachunki musisz się postarać. Inwestycje w marketing potrafią być kosztowne. Ale nie musisz korzystać z pomocy agencji czy zatrudniać osoby odpowiedzialnej, że stworzenie i wdrożenie strategii reklamowej. Jest parę rzeczy, które możesz przygotować samodzielnie. Real-time marketing jest jedną z nich. To idealny sposób, by pokazać że za marką stoją ludzie, którzy mają poczucie humoru i śledzą trendy. A przede wszystkim, by wypromować się niedużym kosztem. Szanse na to, że kogoś rozbawi twoja interpretacja Laguna czy innego nośnego tematu jest duża.

CZYTAJ TAKŻE: Tarcza prawna. Czy naprawdę ułatwi przedsiębiorcom prowadzenie biznesu?

Nazywany przez niektórych marketingowym refleksem, real-time marketing przenosi działania promocyjne do rzeczywistości. Pokazuje ich ludzką stronę. Nie chodzi w nim o tabelki i analizy. Tutaj liczy się wyczucie. Zauważasz ciekawy case lub news i wykorzystujesz go w opowieści o swojej firmie. Oczywiście sposób komunikacji powinieneś dobrać do kanału, który zazwyczaj wykorzystujesz i grupy docelowej. Ale poza tym masz wszelką dowolność. Real-time marketing pozwala na zabawę. Pamiętaj, że Twoimi odbiorcami są ludzie. Oni też lubią się od czasu do czasu pośmiać. A marka, która kojarzy się z uśmiechem, szybko i na długo zapada w pamięć.

Lidl i Aldi zapraszają na Laguny

Jeśli brakuje ci pomysłów, podejrzyj jak robią to więksi od ciebie. Dwie sieci handlowe ogłaszają, że mają Laguny w ofercie. Nie jest to żadna nowość, croissanty można u nich kupić od kilku lat. Ale całą historię wykorzystali do przypomnienia o tym produkcie. Niedługo po wybuchu afery Lagunowej, Lidl i Aldi wspomnieli tylko swoim klientom, że osławione Laguny znajdują się na ich półkach. Dodali do tego, informację że mimo to klienci mogą czuć się bezpiecznie, bo Laguny z pewnością nie zrobią im krzywdy. Firma puściła oczko do stałych i potencjalnych klientów. Może nie każdy z nich je kupi, ale z pewnością wiele osób się o tym dowie, a może nawet przekaże informację dalej. Cel został więc osiągnięty. O firmach jest głośno.

CZYTAJ TAKŻE: Pomysł na biznes. Jak zarabiać na dowozach jedzenia i zakupów?

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

01 04 25

Biznes alkoholowy w sklepie spożywczym – jak zacząć? Analiza rynku, przepisy i porady

Biznes alkoholowy w Polsce. Jak wygląda rynek alkoholowy w Polsce? Biznes alkoholowy to nie lada wyzwanie ale rozpoczęcie…
branża alkoholowa
31 03 25

Ponad 65% MŚP w Polsce nie wie, czym jest KSeF

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na…

Prywatny śmigłowiec dla Twojej firmy: Kiedy warto zainwestować w wynajem helikoptera

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, gdzie czas jest jednym z najcenniejszych zasobów, efektywność i prestiż odgrywają kluczową…
07 03 25

Kredyt kupiecki. Co to jest i jak działa?

Kredyt kupiecki czyli możliwość zapłaty za fakturę później niż odebraliśmy towar. Zbawienna opcja czy początek problemów z płynnością.…
kredyt kupiecki
24 02 25

ZMIANA CZASU 2025 – kiedy przestawiamy zegarki? Sprawdź daty zmiany czasu na letni i zimowy

Zmiana czasu 2025 to ważne wydarzenie, które wpływa na codzienne funkcjonowanie milionów ludzi. Kiedy zmiana czasu w 2025…
zmiana-czasu

Jak założyć firmę: Kompletny przewodnik krok po kroku

Jak założyć firmę: Kompletny przewodnik krok po kroku Założenie własnej firmy to marzenie wielu osób, które pragną samodzielnie…
jak założyc firmę

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier