Z tego artykułu dowiesz się:

Urząd Skarbowy bierze przykład z wielu firm oraz instytucji i… przeprowadza badanie satysfakcji klientów. O co konkretnie pyta skarbówka i do czego wykorzystuje wyniki ankiety? 

Urząd skarbowy i badanie satysfakcji

Badanie satysfakcji jest związane z programem „Klient w centrum uwagi KAS”. Jak wyjaśniono w komunikacie Krajowej Administracji Skarbowej ma ono charakter ciągły i jest prowadzone w formie elektronicznej.

Dlatego, jeśli w ostatnim czasie załatwiałeś lub załatwiałaś cokolwiek w urzędzie skarbowym, bądź gotowy na maila od… samego naczelnika skarbówki. Wewnątrz znajduje się ankieta opracowana przez specjalistów. Jej wypełnienie nie zajmuje dużo czasu.

Jak podaje KAS do tej pory od momentu rozpoczęcia takich badań, do naczelników urzędów skarbowych wróciło ponad… 108 tysięcy wypełnionych ankiet. Krajowa Administracja Skarbowa przekonuje, że ankieta jest anonimowa, a także nie jest obowiązkowa. Jeśli więc znajdziesz chwilę czasu, możesz pochwalić urzędnika, który zajmował się Twoją sprawą lub napisać szczerze, co „leży Ci na wątrobie”.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie urządzenie RTV/AGD można wziąć na firmę?

O co pyta skarbówka?

Ankiety zostały przygotowane w taki sposób, by w sposób ciągły badać kilka parametrów oraz na bieżąco oceniać nastroje klientów. Po pierwsze mówimy o poziomie satysfakcji, czyli czy jesteśmy zadowolenia z ostatniej wizyty w skarbówce. Są też pytania odnośnie rekomendacji, czyli polecania obsługi.

Fiskus jest ciekawy także, czy załatwienie sprawy było łatwe. Ciekawie wygląda pytanie o… emocje związane z wizytą w US oraz tzw. skuteczności pierwszego kontaktu. Skarbówka chce wiedzieć jaki procent spraw udaje się załatwić podczas jednej wizyty. Udało się Wam? Koniecznie napiszcie o tym w ankiecie. Zresztą, jeśli nie – również.

Jak podatnicy oceniają urzędy skarbowe?

Poniżej przedstawiamy wyniki badania na podstawie ponad 108 tysięcy ankiet wypełnionych od kwietnia 2021 roku. Jak się okazuje podatnicy bardzo dobrze oceniają US. O to wyniki przedstawione przez KAS.

Poziom satysfakcji – 82%

Parametr poziomu rekomendacji – 84%

Poziom braku wysiłku – 75%

Pozytywne emocje – 88%

Skuteczność pierwszego kontaktu – 77%

Średni poziom satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym wyniósł 82%.

Która skarbówka jest najlepsza?

Na podstawie ankiet centrala KAS stworzyła własny ranking Izb Administracji Skarbowej, które mają najlepsze oceny. Liderem zestawienia jest Wrocław, na drugim Olsztyn, a podium zamyka IAS w Szczecinie.

 

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Kiedy raty kredytów spadną?

Wielu właścicieli kredytów hipotecznych z niepokojem obserwuje zmiany w gospodarce oraz stopy procentowe, które wpływają na wysokość rat…
kredyt

Żabka na giełdzie – największe IPO w Polsce?

Debiut giełdowy Żabki. Czy to największe IPO w Polsce? Debiut giełdowy Żabki, jednego z największych polskich sieci convenience…
żabka

Podatek od prezentów ślubnych. Kiedy trzeba go zapłacić?

Podatek od prezentów ślubnych. Kiedy trzeba go płacić?   Lato to nie tylko czas wyjazdów wakacyjnych i odpoczynku.…
wesele

Jak założyć firmę: Kompletny przewodnik krok po kroku

Jak założyć firmę: Kompletny przewodnik krok po kroku Założenie własnej firmy to marzenie wielu osób, które pragną samodzielnie…
jak założyc firmę
04 07 24

Windykacja polubowna: Jak odzyskać należności bez sądu?

Windykacja polubowna: Jak odzyskać należności bez sądu? Windykacja polubowna to sposób na odzyskanie długów bez konieczności angażowania sądu.…
windykacja
04 07 24

Windykacja długów. Jak odzyskać swoje pieniądze?

Windykacja długów: Jak odzyskać swoje pieniądze? Windykacja długów to kluczowy proces dla wielu firm, które muszą radzić sobie…
windykacja

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier