magazyn-firma
Z tego artykułu dowiesz się:

Urząd Skarbowy bierze przykład z wielu firm oraz instytucji i… przeprowadza badanie satysfakcji klientów. O co konkretnie pyta skarbówka i do czego wykorzystuje wyniki ankiety? 

Urząd skarbowy i badanie satysfakcji

Badanie satysfakcji jest związane z programem „Klient w centrum uwagi KAS”. Jak wyjaśniono w komunikacie Krajowej Administracji Skarbowej ma ono charakter ciągły i jest prowadzone w formie elektronicznej.

Dlatego, jeśli w ostatnim czasie załatwiałeś lub załatwiałaś cokolwiek w urzędzie skarbowym, bądź gotowy na maila od… samego naczelnika skarbówki. Wewnątrz znajduje się ankieta opracowana przez specjalistów. Jej wypełnienie nie zajmuje dużo czasu.

Jak podaje KAS do tej pory od momentu rozpoczęcia takich badań, do naczelników urzędów skarbowych wróciło ponad… 108 tysięcy wypełnionych ankiet. Krajowa Administracja Skarbowa przekonuje, że ankieta jest anonimowa, a także nie jest obowiązkowa. Jeśli więc znajdziesz chwilę czasu, możesz pochwalić urzędnika, który zajmował się Twoją sprawą lub napisać szczerze, co „leży Ci na wątrobie”.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie urządzenie RTV/AGD można wziąć na firmę?

O co pyta skarbówka?

Ankiety zostały przygotowane w taki sposób, by w sposób ciągły badać kilka parametrów oraz na bieżąco oceniać nastroje klientów. Po pierwsze mówimy o poziomie satysfakcji, czyli czy jesteśmy zadowolenia z ostatniej wizyty w skarbówce. Są też pytania odnośnie rekomendacji, czyli polecania obsługi.

Fiskus jest ciekawy także, czy załatwienie sprawy było łatwe. Ciekawie wygląda pytanie o… emocje związane z wizytą w US oraz tzw. skuteczności pierwszego kontaktu. Skarbówka chce wiedzieć jaki procent spraw udaje się załatwić podczas jednej wizyty. Udało się Wam? Koniecznie napiszcie o tym w ankiecie. Zresztą, jeśli nie – również.

Jak podatnicy oceniają urzędy skarbowe?

Poniżej przedstawiamy wyniki badania na podstawie ponad 108 tysięcy ankiet wypełnionych od kwietnia 2021 roku. Jak się okazuje podatnicy bardzo dobrze oceniają US. O to wyniki przedstawione przez KAS.

Poziom satysfakcji – 82%

Parametr poziomu rekomendacji – 84%

Poziom braku wysiłku – 75%

Pozytywne emocje – 88%

Skuteczność pierwszego kontaktu – 77%

Średni poziom satysfakcji po wizycie w urzędzie skarbowym wyniósł 82%.

Która skarbówka jest najlepsza?

Na podstawie ankiet centrala KAS stworzyła własny ranking Izb Administracji Skarbowej, które mają najlepsze oceny. Liderem zestawienia jest Wrocław, na drugim Olsztyn, a podium zamyka IAS w Szczecinie.

 

To Cię zainteresuje

28 03 23

Zatory płatnicze. Jest nowy rekord

Zatory płatnicze to bolączka polskich firm. Najnowsze dostępne badania wskazują, że zatory płatnicze osiągnęły rekordowy wynik. BIG Infomonitor,…
zatory-platnicze
21 03 23

Rosną długi Polaków. Co powoduje największe zadłużenie?

Długi ma ponad 2,5 mln osób w Polsce, a całkowite zadłużenie wzrosło w 2022 roku o ponad 6…
długi
15 03 23

Limit płatności gotówkowych. Zmiany 2024

Zmienia się limit płatności gotówkowych. Płatność przy użyciu banknotów i monet będzie ograniczona. Limit płatności gotówkowych to temat,…
limit-gotowki

Saxo Bank z nowymi produktami dla klientów. Gratka dla inwestorów

Saxo Bank, duński bank inwestycyjny rozwija ofertę dla polskich klientów. Instytucja wyspecjalizowana w obsłudze inwestorów zapowiada zmiany w…
saxo bank
01 03 23

W co inwestować w 2023?

Inwestowanie to jedna z ważnych dziedzin finansów osobistych, która pozwala pomnażać posiadane środki pieniężne. Istnieje wiele sposobów inwestowania,…
25 02 23

Umowa zlecenie – stawka godzinowa 2023

Minimalna stawka godzinowa w umowie zleceniu jest wyraźnie określona. Nie może wynosić mniej. Ile więc trzeba zapłacić za…
umowa-zlecenie

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier