2 min. czytania

Programy lojalnościowe i aplikacje – to kochają konsumenci

program lojalnościowy
Autor
Anna Nowakowska
Opublikowano
21 05 21
Z tego artykułu dowiesz się:

Udostępniane przez sieci handlowe programy lojalnościowe i aplikacje ułatwiają odnalezienie się wśród sklepowych półek. Ale nie tylko. Przede wszystkim pomagają w budowaniu lojalności wśród klientów.

Jak kupują konsumenci

Programy lojalnościowe i aplikacje idealnie wpasowały się w trendy zakupowe wymuszone przez nowe, koronawirusowe okoliczności. Dzięki nim oszczędzamy czas i pieniądze. A jak pokazują badania cena jest nieustannie jednym z ważniejszych argumentów przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Jak kupują Polacy. Pandemia stworzyła nowe typy konsumentów

Przede wszystkim pandemia doprowadziła do tego, że na zakupy chodzimy rzadziej, ale za jednym razem w koszyku ląduje więcej produktów. Poza tym staramy się robić zakupy w miejscach gdzie kupimy cały niezbędny asortyment. Tak by nie włóczyć się niepotrzebnie po kilku placówkach. A co za tym idzie nie narażać się na kontakt z osobą chorą.

Dodatkowo sklepowe aplikacje, w których udostępniane są z wyprzedzeniem informacje o rabatach są niezwykle pomocne przy planowaniu posiłków i tworzeniu list zakupów.

Lojalny klient czyli jaki

Skoro jednorazowe wyjście do sklepu oznacza większy wydatek, sieci handlowe robią wszystko, by pieniądze trafiły właśnie do ich kas. I to nie raz, a regularnie. Walka o lojalnego klienta trwa.

CZYTAJ TAKŻE: Piwo kraftowe i bezalkoholowe hitem list zakupów

Kim w takim razie jest lojalny klient? To osoba, która uważa że ten sklep lub marka najlepiej spełnia jego oczekiwania. Lojalny klient jest jak przyjaciel, wspiera, odwiedza, wybacza drobne potknięcia. Ale jeśli dana firma zawiedzie jego zaufanie, nie wróci. Zrozumiałe jest więc dlaczego, sieci handlowe poświęcają tyle czasu na badanie potrzeb konsumentów.

Jak pokazują ostatnie badania GfK Polonia największą liczbą lojalnych klientów cieszą się obecnie: Biedronka – 30,4 proc. , Lidl – 12,8 proc. i Dino – 11, 2 proc. Biedronka jest niepodważalnym liderem. Ale, co zostało zapisane w badaniu, „Polacy robiąc zakupy FMCG rzadko przywiązują się do konkretnej sieci”. Powodem może być podążanie za najlepszą ceną.

CZYTAJ TAKŻE: Wtorek nowym zakupowym dniem. Pandemia pozmieniała sklepowe przyzwyczajenia

W końcu dla wielu klientów pandemia to przede wszystkim czas problemów z pracą. Nawet jeśli nie widać tego w statystykach dotyczących bezrobocia firmy zmniejszyły czas pracy, a co za tym idzie wynagrodzenia. Spora część społeczeństwa musiała się przebranżowić.

Programy lojalnościowe i aplikacje pomocne w utrzymaniu klienta

Pracownicy sieci handlowych doskonale zdają sobie sprawę z „niewierności” polskich konsumentów. Dlatego szukają sposobów na zwiększenie ich przywiązania do swojej marki.

Programy lojalnościowe, szczególnie te w postaci aplikacji są idealnym rozwiązaniem. W porównaniu do znanych a poprzednich lat kart pozwalają precyzyjnie poznać użytkownika i jego potrzeby. Algorytm dokładnie przygląda się produktom w koszyku i tym, które wzbudziły zainteresowanie. A dzięki temu sklep przesyła spersonalizowaną ofertę. Dodatkowo aplikacja obecna w telefonie, przypominają o nowych ofertach. Właśnie wtedy, gdy dana osoba o tym pomyśli.

Odmowa przyjęcia gotówki. Czy sprzedawca ma takie prawo?

To nie przypadek. Aplikacja zbiera dane o tym, kiedy użytkownik z niej korzysta, czyli kiedy poświęca czas na zakupowe sprawy. Konsument jest więc „atakowany” zgodnym z jego upodobaniami przekazem, o porze gdy zajmuje się tą tematyką. Wyrabia to w nim poczucie bycia znanym i ważnym dla tej a nie innej sieci. A to buduje lojalność.

Prenumerata i newsletter “Magazynu Firma”

Aby otrzymać bezpłatną prenumeratę e-wydania “Magazynu Firma”, dopisz się do naszej listy mailingowej

To Cię zainteresuje

Zastosowanie laktozy w proszku w różnych branżach

Laktoza, naturalny cukier obecny w mleku, posiada szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle farmaceutycznym, jak i spożywczym. W postaci…

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie

Jak efektywnie zarządzać czasem w małej firmie? Poznaj sposoby na poprawę efektywności Prowadzenie małej firmy to pasjonujące wyzwanie,…
zarządzanie czasem

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS i Bank BPS zachęcają do wspólnego grillowania

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS ruszają z nową promocją. Będzie można dostać grill. Ruszyła wiosenna odsłona wspólnej akcji…
banki spółdzielcze

Netflix w kosztach firmy

Czy korzystanie z platformy Netflix można wliczyć w koszty działalności i dzięki temu obniżyć podatek? Sprawdźmy. Przedsiębiorca prowadzi…
netflix

Masz problemy w firmie? Poznaj 5 czynników, które ją dobiją. I to na pewno!

Nawet najlepiej prosperujące firmy, czasem dotykają kłopoty. Problemy w firmie, nawet te przejściowe mogą przerodzić się w poważny…
Problemy w firmie

OLX ma problem. Serwis z zarzutami UOKiK

OLX usłyszał zarzuty od Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o sortowanie ofert w serwisie, które może…
OLX

Magazyn Firma

Magazyn Firma to serwis dla przedsiębiorców sektora MŚP. Prosto, konkretnie i praktycznie pokazujemy to, co ciekawe w zarabianiu pieniędzy.

Odwiedź nas na:

Magazyn Firma 2022. All Rights Reserved.
magnifier